Bild

Bild Zeitung
Ilustrace
Frekvence

deník

Země

 Německo

Vydavatel

Axel Springer SE

Předmět

politické a sociální

První problém

24. června 1952

Šéfredaktor

Tanit Koch

Průměrný oběh

3 328 279 výtisků

webová stránka
Automatický lis v Německu

Bild (oficiálně Bild-Zeitung ) - německý deník senzačního charakteru v bulvárním formátu . Jeho vydavatelem je Axel Springer SE . První vydání novin vyšlo 24. června 1952. Noviny vycházejí od pondělí do soboty, v neděli Bild am Sonntag - noviny s vlastním stylem a vlastní redakcí. Bild je bulvár ve formátu velkých novin . Jde o nejprodávanější noviny v Evropěa sedmnáctý na světě z hlediska oběhu. Heslo deníku umístěné pod logem zní: unabhängig, überparteilich (nezávislý, nestranický). V novinářském stylu je Bild podobný britskému The Sun , druhému nejprodávanějšímu evropskému bulváru .

Po vzoru Bildy měli tvůrci polského bulváru Fakt , patřícího do koncernu Axel Springer Polska .

Dějiny

Bild založil Axel Springer v roce 1952. Rolf von Bargen se stal šéfredaktorem. První číslo mělo 4 strany, vyšlo 24. června [1] v nákladu 455 000 výtisků a bylo distribuováno celé. Další stojí 10 feniků.

Noviny většinou obsahovaly fotografie (slovo Bild je v němčině obrázek, ilustrace, fotografie ). Bild se rychle stal nejprodávanějším deníkem nejen v Německu , ale po celé Evropě , kde jej snadno četli němečtí lidé . Poprvé měly noviny milion výtisků na přelomu let 1953 a 1954. Šéfredaktorem byl v té době Rudolf Michael , který Bildu také otevíral pro první reklamy [1] .

Od roku 1966 se noviny staly jedním z cílů protestů mládeže a opozice . Mezi požadavky na reformu školství a ukončení vietnamské války byl i postulát omezit vliv tisku, zejména velkých vydavatelství. Byla zahájena kampaň „Vyvlastnění Springeru“. 11. dubna 1968 byl při útoku zraněn studentský aktivista Rudi Dutschke . Studenti jako odvetu zaútočili na berlínské nakladatelství Springer, v Mnichově se zmocnili tiskárny a zničili redakci Bildy . 19. května 1972 zaútočila teroristická skupina Frakce Rudé armády na vydavatelství Axel Springer AG v Hamburku. 38 lidí bylo zraněno. Domy majitele byly zapáleny.

Navíc slavní němečtí spisovatelé: Günter Grass , Peter Rühmkorf a Klaus Staeck vyhlásili bojkot nakladatelství kvůli kampani proti Heinrichu Böllovi , pozdějšímu nositeli Nobelovy ceny. Jejich slogan byl “my nepracujeme pro noviny Springer” [1] . Až dalšímu šéfredaktorovi Günteru Prinzovi se podařilo odvrátit konflikty a zahřát image novin.

V 80. letech byl náklad pět milionů výtisků každý den, v roce 2002 náklad čtyři miliony a do konce roku 2005 náklad 3,8 milionu. U příležitosti 60. narozenin bylo v červnu 2012 distribuováno zdarma 41 milionů výtisků Bildy , která byla zapsána do Guinessovy knihy rekordů .

Po celou dobu bylo sídlo novin v Hamburku . Teprve v březnu 2008 se redakce novin přestěhovala do Berlína . Návrh zákona je vytištěn na 32 místech po celém Německu a také v místech, kam Němci rádi jezdí na dovolenou, jako je Španělsko , Itálie , Řecko a Turecko .

Bild byl vytvořen podle britského Daily Mirror : noviny vycházejí ve velkém formátu, obsahují kriminální příběhy a politické analýzy, ale papír je tenčí.

Tiskové stránky

Návrh zákona je vytištěn v Ahrensburgu , Hannoveru , Berlíně , Lipsku , Essenu , Neu-Isenburgu , Esslingenu am Neckar , Mnichově a Syke . V zahraničí se Bild tiskne ve Španělsku v Madridu , Palma de Mallorca a Las Palmas . V Itálii , Milán , Řecko , Atény a Turecko , Antalya .

Šéfredaktorky

Poznámky pod čarou

  1. a b c Małgorzata  Dwornik , Bild. Historie nejčtenějšího bulvárního plátku v Evropě „Reporterzy.info“, 30. října 2017 .
  2. Anne Fromm: Diekmanns Ziehkind ( německy ) . taz.de, 5. listopadu 2015. [vstup 2016-05-31].